Jesienna depresja w 90% to wymówka

Masz jesienną depresję? A może Ci się tylko tak wydaje?

Jakie wymówki znajdziesz po przeczytaniu tego wpisu?


Co w ogóle jest powodem jesiennej depresji?

jesienna depresja jak walczyć z depresjąPogoda, która nie sprzyja dobremu samopoczuciu, krótsze dni, zbliżające się święta (i $$ z nimi związane). Chcielibyśmy gdzieś wyjść, ale po 16 się ściemnia, przyjaciele powyjeżdżali do pracy, na studia…

Ludzie zaczynają szaleć.

Jak zwalczyć depresję? Sportem!

Sport, ruch, siłownia, fitness, spacery, nordic walking… Szczęście nie jedno ma imię. Obecnie za cenę 10 – 200 zł miesięcznie, możesz zapewnić sobie praktycznie każdy rodzaj aktywności fizycznej.

I nie wymyślaj wymówek!

Nie masz czasu? A te wszystkie telenowele które oglądasz wieczorami, albo stanie w korkach do pracy (zamiast jechać rowerem lub iść spacerem? Co z tego że jest 4 kilometry! To jakieś pół godziny szybkim spacerem…)

Nie masz pieniędzy na siłownię? 100 zł miesięcznie to za dużo? Zastanów się jak wiele wydajesz na „pierdoły”, na słodycze, używki i spróbuj zrezygnować tylko z jednego zbędnego wydatku dziennie – niech to będzie zaoszczędzone 5 zł.

Jedyne 5 zł dziennie, daje 150 zł miesięcznie, czyli full karnet na prestiżową siłownię.

Ok. Mimo wszystko nie masz kasy na siłownię, bo wydatki, bo kredyt, bo ciężko… Zorganizuj sobie siłownię i fitness w domu. Metalowy drążek to 20 zł i ćwiczysz na nim mięśnie brzucha, rąk, barku, ramion. Pompki, to klatka piersiowa, biceps i ramiona, a skakanka czy pajacyki wymagają 2 metrów kwadratowych powierzchni (na dobrą sprawę, można ćwiczyć w łazience 🙂 ).

Nie masz gdzie biegać / nie dajesz rady biegać? Przejdź się dwie przecznice, spróbuj przyśpieszyć, niech oddech zacznie przyśpieszać, a tętno niech szaleje (pal ten tłuszcz i jesienne zmartwienia!).

Te śmieszne kijki…

Kup sobie te dwie śmieszne laski, które każdy kojarzy z kijami do nart (nordic walking) i chodź z nimi. Nie ważne czy masz 18 czy 80 lat. Nordic walking to praca nóg, rąk, tułowia, to świetne cardio. Za kilka dni zarazisz kolejnych ludzi, znajomych i stanie się to Waszym hobby, będzie czymś w rodzaju wieczorka towarzyskiego.

medytacja relaksacyjna muzyka relaksacyjna — kopiaZ wyobraźnią możesz wszystko!

Mój znajomy nie miał siłowni, a wygląda jak kulturysta. Ćwiczył czym się dało, podciągał się na trzepaku, robił sobie pompki z plecakiem do którego pakował kilka paczek cukru, to samo robił z przysiadami, drążkiem (trzepakiem) itd. Ćwiczenia tak proste jak na przykład podnoszenie się na palcach (w górę i w dół – ćwiczenie na łydki).

Zobacz kilka innych:

Dlatego zamiast pójdziesz do lekarza, spróbuj sportu na depresję. Czy to tradycyjna depresja, czy jesienna depresja, spróbuj się ruszyć 😉

Powodzenia!

Reklamy
Poprzedni wpis
Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: